zondag 6 maart 2016

Er is weer hard gewerkt....,

maar te zien valt er weinig.
Het "probleem"bij zulke grote projecten als een grote revisie van een stoomlok is dat er veel werk verzet wordt wat moeilijk te fotograferen is. Soms komt dat doordat de camera niet ter plekke is of omdat het verstopt in het frame gebeurd. Zoals het monteren van twee kleine luchtvaatjes van het remsysteem. Of het verven van het frame
Maar geloof me er is steeds voortgang in de revisie. U bent van harte welkom bij de Stoom Stichting om te kijken. Zie ww.stoomstichting.nl
Hard work has been done, but to show it is difficult.
The "problem"with these large projects is that it is diffucult to capture the action, partly because the camera is not always present or partly because the action is somewhat hidden. Like installing two pressure tanks of the air brake system.
Or painting the frame

You can of course drop in, when in Rotterdam, to check progress Just check the website. www.stoomstichting.nl



Viel Arbeit ist geleistet, aber sichtbar is nicht so viel. Es ist schwer die Arbeiten fest zu legen auf Kamera, weil entweder der Kamera nicht immer da ist oder weil die Arbeiten tief versteckt statt finden, wie die montage zwei Pressluftbehäter für das Bremssystem. Oder dass Lackieren vom Rahmen.

Sie können natürlich immer selber die Vortgang anschauen wenn Sie in Rotterdam sind. Nur auf dem www.stoomstichting.nl schauen für Öfnungszeiten.

De ketel

 Zoals al eerder vermeld is de ketel extern om bij Van Steen Apparatenbouw te Pijnacker gerepareerd te worden.
Omdat het werk aan een "drukvat" betreft moet het ook door een bevoegde instantie geaccepteerd worden.
In dit geval is deze instantie Lyodd's Register (LR).
Het eerste wat er dus moet gebeuren is het opstellen van een gedetailleerd reparatie- en inspectieplan, die daarna door zowel ons (als klant) als door LR geaccordeerd moet worden.
Dus moet er een rondje om de ketel gelopen worden om zeker te stellen dat we allen weten wat er gedaan moet worden.







As already mentioned the boiler is at a external workshop ( van Steen Apparatenbouw) Pijnacker to be repaired.
By law this kind of work has to be monitored by a "Notified Body" in this case Loydd's Register(LR) in Holland.
First thing to do is, after making sure we all know the amount of work, to write a repair- and inspectionplan. This plan is to be accreed by both us ( as customer) and LR.

Wie schon gemeldet ist der Kessel extern, nämlich bei van Steen Apparatenbouw, Pijnacker.
Auch in die Niederlände mussen Kesselarbeiten überwacht werden durch eine Instanz, wie die TÜV. Bei uns ist das Loydd's Register (LR).
Am ersten wird ein Instandssetzungs- und Prüfungsplan geschrieben, welche durch uns und LR akzeptiert werden muss.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten