woensdag 23 november 2016

Weer even een kort bericht...

niet omdat er niets gedaan is, maar omdat er weinig te laten zien is.
Het belangrijkste te melden is dat de asbak in het frame geplaatst is.

We hebben de nieuwe asbak wel zo gemaakt dat hij in stukken demontabel is om eventueel later delen te vervangen, maar het plaatsen in het frame gaat natuurlijk veel makkelijker als de ketel er niet boven ligt en je de asbak in z'n geheel er in kan hijsen.
Bij vroegere loctypes hing de asbak aan het bodemraam middel speciale verbindingen, maar bij de 23'ers gelukkig niet. Dat maakt het leven een stuk makkelijker omdat we nu op ons gemak de asbak kunnen plaatsen.
Al met al nog wel even een secuur werkje, want veel ruimte was er niet. Hij zit er al het ware in met de schoenlepel.

We installed the ashpan in the frame. Earlier typ of locomotives had the ashpan connected to the boiler with special clamps, but luckily not our 23. Here we can install the ashpan prior toinstalling the boiler.
Although still not a easy job because it fits like a glove.





Wir haben die neue Aschkasten installiert. Bei die 23'er ist die Aschkasten lose im Rahmen aufgelegt und nicht fest verbunden mit das Bodenrahm der Kessel.








Naast dit grote zichtbare verschil, is er ook veel tijd gestoken in het plaatsen van de vele borgingen, splitpennen enz. op het remwerk, trekstangen e.d. Ook is er begonnen met het bijwerken van de kleine verfbeschadiging die ontstaan zijn bij b.v het plaatsen van de zware remonderdelen.

In het vorige bericht stond een foto met daarop de trekstangen van het remwerk naast de loc. Hierbij wat sfeerbeelden van de gemonteerde stangen.






Beside the more visible chances, a lot of time is spend locking all the rods, bolts etc with cotter pins.
On the pictures the push/pull rod of the brake system are visible install underneath the frame.








Neben die grosse sichtbare Unterschiede, ist auch viel Zeit spendiert mit Sichern (mit Splinte) von die Bolzen usw.
Auf die Bilder sind die Stangen der Bremse zu sehen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten