dinsdag 1 november 2016

Geen bericht betekent niet....

dat we stil gezeten hebben.
Nadat de Stoomtreindagen op 8 en 9 oktober succesvol zijn gehouden, hebben we de revisie van de 23 weer vol gas opgepakt.
Dit resulteerde in het terugplaatsen van het frame op zijn assen afgelopen zondag.
Echter voor het zover was moesten we natuurlijk zeker stellen dat alles waar we na het terugplaatsen van de assen niet meer of slecht bij kunnen klaar is.

No entry does not mean that we didn't do any thing, because our Steam Days we restarted full throttle withthe 23 023. This resulted in mounting the frame on the axles last Sunday.
But before we could do that we had to make sure that everything which cannot or very hard be reached after reaxling is finished.

Kein Bericht bedeutet nicht dass wir nicht getan haben.
Nach unsere Dampftagen sind wir wieder Vollgas weiter gegangen mit die Aufarbeitung der 23 023.
Dies resultierde letztes Wochenende in das Aufachsen des Rahmen.
Aber bevor das passieren konnte musten wir sicherstellen das alles was nachher nicht oder sehr schwierig zu ereichen ist fertig war.

 B.v. de stoomverwarmingleiding die loopt door het frame boven de assen. Deze vernieuwde leiding bestaat uit 6 stukken die "gevlochten" door het frame in beugels hangt. 

E.g. the replacement forward steam heating pipe (6 pcs.) is snaking its way through the frame and hard to install afterwards.

z.B. die Dampfheizungsleitung musste vorher montiert werden, sonst ist es viel schwieriger.


Ook hebben we van de twee stellen (K-H en Bissel) de remmen getest om te zien of het goed bewoog.

Als we tested the brakes on both the K-Hbogie and the Bissel bogie.

Auch haben wir die Bremsen getestet vom K-H und Bissel-Gestell.





En toen was het zover dat de assen er onder konden.

Then we were ready to put the frame on the axles.

Und waren wir fertig zum Aufachsen.






 
Rest ons alleen nog het monteren van de zandstrooileidingen, de remhangers/blokken, de pompen, de ketel en het machinistenhuis. En natuurlijk ook een heleboel andere kleine en grote onderdelen.









We now "only" need to install sandingpipes, brakecomponents. the pumps, the boiler, the cab etc, etc, etc.

Jetzt ist es nur noch dass montieren der Sandstreuleitungen, die Pumpen, die Bremsteile, der Kessel, das Führerhaus usw, usw, usw.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten