dinsdag 5 juli 2016

Met passen en meten....

wordt de meeste tijd versleten.

Ketel

Zo ook bij het pas maken van het eerste  reparatiedeel van de buik.
Om een plaat te kunnen rollen in een walsbank moet de plaat langer gehouden worden dan de ronding. Dit omdat je helaas altijd een stukje voorloop en uitloop nodig hebt om de plaat tussen de rollen te krijgen en te houden.
De overlapstukken moeten er weer af en om zeker te zijn dat het goed afgesneden wordt, wordt er eerst even gekeken of de rest wel goed zit.

The first repair sheet metalplate has arrived. During rolling you need extra length of material in order to correctly feed the plate between the rollers and also to extract it for the rollers.
Before cutting the excess steel, you better make sure that it is correctly measured.

Die erste Reparaturplatte für der Bauch ist arriviert. Für das rundwalzen muss an die beide Seiten extra Länge haben zum einführen und ausnehmen der Platte.
Befor man dass Extra abschneidet muss mann sich natürlich gewisen das die Masse stimmen





Frame

We zijn voorzichtig aan het plannen om het locframe om te hijsen van het huidige spoor naar het naastgelegen putspoor om weer het frame te kunnen heffen met de bokken boven de put. Dit om op niet al te lange termijn de assen weer terug te kunnen zetten.
Maar voor dat kan moet eerst het K-H-Gestell klaar zijn. Er wordt hard aan gewerkt, het is gereinigt en ontroest en de eerst primer zit er op.
Ook is er druk aan gemeten om te kijken waar te veel slijtage zit en wat er dus vervangen moet worden.

We are already planning to lift, with a crame, the frame back to the other track where we can lift the frame with our screw jacks in order to install the axles again. But before that we first need to re-assemble the K-H-Gestell again. 
It is completely stripped, cracktested en derusted en primered. So almost ready:-)

Wir sind schon vorzichtig zu plannen um das Rahmen wieder auf das Grubegleis zu heben um später wieder auf zu achsen zu können.
Aber erst muss das K-H-gestell wieder zusamen gebaut sein. Es ist saubergemacht, entrostet und grundiert, also fast fertig:-)



Dit zijn b.v. de bladveren (de zgn. terugstelveren) die in het draaistel zitten om stel weer in de middenpositie terug te duwen na het doorlopen van een bocht (of wissel). Deze moeten schoongemaakt en op scheurvorming gecontroleerd worden. Gelukkig geen gevonden.

These are the so-called leaf-springs, which push the bogie in the mid-position after taking a bend.
They are cleaned and tested for cracks.

Zu sehen sind die Blattfeder, die so-genannte Rückstellfeder, welche das K-H-Gestell wieder zurück versetzen in die Mitte




Geen opmerkingen:

Een reactie posten