dinsdag 28 juni 2016

Na het passen komt het....

er weer uithalen van de asbak. We weten nu wat er hoe moet zitten, zodat we de vulstukken en overige verstevigingen kunnen vast lassen. En dat gaat makkelijker als de asbak naast het frame staat.

After checking the correct fitting the ashpan is removed again in order to install/weld all shims and stiffeners in place.

Nach die Kontrole der richtge Sitz der Aschkasten ist er wieder ausgenommen um die Füllstücke und Versteifungen an zu schweissen.

Het K-H Gestell is gedemonteerd, zodat de hoge drukreiniger weer aan het werk kan.
Op het eerste gezicht zien de lagers er niet slecht uit, maar meten is weten dus het finale woord is nog niet gesproken.
Er moeten wel wat bussen en pennen vervangen worden door de slijtage.



The K-H Gestell is disassembled, so the HP-cleaner can be activated again.
The bearing look not too bad on first glance, but we have to measure them to be sure




Das K-H Gestell ist auseinandergenomen um u.a. gereinigt zi werden.
Die Gleitlager sehen im ersten Blick nicht schlecht aus, aber messen muss das bestätigen.






Ketel

Bij de ketel werkzaamheden zijn ook vorderingen gemaakt. Twee stukken vuurkistwand zijn samen met de bijbehorende steunbouten gepositioneerd en gehecht. Men is bezig om de vormdelen te maken die in de hoeken gelast gaan worden. Het wachten is nog op de levering van de scharnierbouten en de wasluikzittingen.

 In the boilershop good progress is made. Two side plates of the firebox are in place together with the stays (spotwelded)

Am Kessel sind gute Fortschritt gemacht. Zwei Flicken im Seitenwand der Feuerbuchs sind eingeschweisst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten