zondag 15 november 2015

Ook zonder mij...

is er flink doorgewerkt aan de ketel en frame van de 23 023.
Ook dit weekend ben ik op pad geweest voor de Stoom Stichting Nederland, nl. het bijwonen van de halfjaarlijkse bijeenkomst van de VDMT, het overkoepelende orgaan van de Duitse Museum- en Toeristische spoorlijnen.
Deze bijeenkomst werd gehouden in het DB-Museum te Nürnberg, wat mooi uit kwam omdat ik dan gelijk kon kijken of het leasen van de 05 001 een optie is voor het moment dat onze 01 1075 voor de grote revisie aan de kant gaat.
Laat ik zo zeggen de onderhandelingen gaan erg moeizaam, maar de gesprekken verlopen in goede 
harmonie.

This weekend I was on tour to a meeting of the VDMT, which is the federation of German historic lines and museums.
Dieses Wochenend war ich in Nürnberg für die Tagung von der VDMT, Vereinigte Deutsche Museum und Touristik Bahnen. 
Das gab mir die Gelegenheit zu prüfen ob leasen von der 05 001 möglich wäre wenn die 01 1075 ausser Betrieb geht für ihre HU.








Daarnaast hebben de twee collega's en ik nog even gekeken of Nürnberg een goed reisdoel is voor de Kerstrit van volgende jaar. Zoals op de foto te zien is, beginnen ze al vroeg met het opbouwen van de kraampjes. 
Nürnberg is een mooie stad, veel straten en pleinen nog in oude staat, net al de vestingmuur.

Also my two colleges and I toke the opportunity to see if Nürnberg is a good destination for next years Stoom Stichting Nederlands Christmas Trip. As seen on the pictures they start early with putting up the market stalls.
Beside that Nürnberg still has the old sqaures and small street largerly intact, together with the old fortification wall.




In Rotterdam was het business as usual, veel werk is erg gedaan aan het frame en de ketel. Helaas weet ik de details niet, maar ik kreeg al wel een paar foto's van de ketel die op de manipulator gedraaid is om beter te kunnen werken aan de lasresten van de kappen van de steunbouten onder de buik van de ketel.





In Rotterdam it was business as usual, a lot of work has been done on frame and boiler. I haven't been told the details, but I got some pictures send of the boiler turned on the boilermanipulator for easier access to the weldremains underneath the boilerbelly.





In Rotterdam Dinge waren wie normal. Details habe ich nicht, nur einige Fotos von dem gedrehtem Kessel auf die Kesselmanipulator. Auf diese Weise kann man einfacher bei die Schweissresten von die (Gelenk)stehbolzen.



Op de Facebook-pagina van de Stoomstichting is een link opgenomen van een filmpje van de 23 023 in 1978.https://www.facebook.com/Stoom-Stichting-Nederland-348894608519222/timeline/

On Facebook a short movie is placed of the 23 023 under steam in 1978.

Auf Facebook gibt es ein kurze Aufnahme von die 23 023 in 1978.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten