Er is altijd wel iets dat nagekeken moet voordat we weer kunnen gaan rijden met de 01 1075 of 65 018 en onze rijtuigen. Hierdoor lijkt het of dat er niet veel aan de 23 023 lok of ketel gewerkt is, maar de schijn bedriegt.
Last week a lot of work is done, also on our regular Main Line Locomotives and coaches.
Letzte Woche ist viele Arbeit verrichtete, auch an unsere 01 1075 und 65 018 und Reisezugwagen.
Zo is er bij onze sponsor Klift Metaalbewerking goede voortgang gemaakt met het in contour draaien van de 400+ rechte steunbouten van dezelfde lengte. Hierna komen steeds kleinere partijen van oplopende lengtes. Dit omdat de binnenvuurkistwand en buitenvuurkistwand naar boven toe een grotere tussenruimte hebben. Dit is vooral gedaan om de ontstane stoom/dampbellen goed te kunnen laten opstijgen tijdens het verdampen.
Nevertheless at the workshop of our sponsor 400+ stays are getting into shape on the lathe.
Dennoch sind bei unsere Sponsor 400+ Stehbolzen in die richtige Form gedreht.
In onze werkplaats is men druk doende met het verwijderen van de kappen over de scharniersteunbouten.
In our own workshop two men are busy machining the hoods of the flexibel stays.
In unsere werkstatt sind zwei Mann damit beschäftigt die Kappen von die Gelenkstehbolzen zu fräsen.
Op de vrijdag is een van onze ketelmannen bezig geweest met het wegbranden met de snijbrander van de koppen van de steunbouten in de vuurkist. Om te voorkomen dat hij zich eenzaam en alleen ging voelen is er voor een muziekje gezorgd.
On Friday one of our boilerspecialists was busy cutting away the heads od the stay inside the firebox. In order to have a good working atmosphere we took care of some music.
Vandaag zijn de loks 65 018 en 8811 opgestookt om te testen of de uitgevoerde reparaties succesvol waren. Gelukkig bleek dit het geval, vandaar twee korte filmpjes.
Heute sind die Loks 65 018 und 8811 angeheizt um zu kontrolieren ob die Reparaturen geholfen haben. Wie in die Filme zu sehen ist, Ja.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten