zondag 27 december 2015

Toch nog wat te melden...

ondanks de rit van vorige week en de naweeën daarvan en natuurlijk de Kerstdagen.
Helaas is de rit van vorige week naar Maastricht niet volgens plan verlopen. Eerst ging de stoomloc 011 075-9 stuk. Allebei de pompen raakten defect. Iets wat in de 40 jaar van de SSN nog nooit gebeurd is. Daarna is de trein, getrokken door een vervangende E-loc, door een incident op het spoor gestrand in Eindhoven en daarna teruggegaan naar Rotterdam.

Unfortunatedly the trip of last week to Maastricht did not go according plan. First the Steam-engine 011 075-9 broke down (both pumps stopted working), than due to an incident on the track the train was blocked and had to return to Rotterdam

Leider war der Fahrt letzte Woche kein Erfolg. Erst brachen beide pumpen zusammen, denn musste der Zug rückkeren zur Rotterdam weil weiterfahrt unmöglich durch ein ungluck auf die Strecke.

Desondanks is er toch gewerkt aan de 23 023. Hoofdzakelijk aan de ketel en aan onderdelen van de loc, daarom wat foto's van de onderdelen.

In het vorige bericht zat een foto van de uiteen genomen linker buffer, nu eentje van de rechter buffer. Te zien is dat het twee verschillende type buffers zijn. De eerste is een veerbuffer, de tweede een ringveer buffer. Bij deze buffer is de "veer" opgebouwd uit ringen die om en om inelkaar zitten en daardoor de energie van de stoot op de buffer opvangen doordat ze ineen geduwd worden.

In last weeks posting I showed you one of the buffers. This is a springloaded buffer, this time I show you a buffer which has a spring build up out of rings which are interlocked.

Letzte Woche war eine Puffer zu sehen mit eine "normale" Feder. Diese Woche eine sgn. Ringfeder Puffer, mit zusammen gestellte feder aus Ringen.



Ook wordt de schroefkoppeling ( koppeling tussen loc en trein), de turbogenerator nagekeken.

Also the screwconnection (between loco and train) and the turbogenerator are being checked.

Auch die Schraubenkupplung (Kupplung zwischen Loc und Zug) und Turbogenerator werden kontroliert.







Tegelijkertijd wordt ook een generator voor onze rijtuigen nagekeken, de lagers worden vervangen. Hierna kan hij weer vele draaiuren mee.

In the same time a generator for our coaches is check, the bearings are changed. after this it can run for many hours.

Gleicherzeit wird auch eine Generator für unsere Reisezugwagen instandsgesetzt, die Lager werden gewechselt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten